Modern és a korhű elemek összhangja az épülő Budafok kocsiszínben

0
151

A százéves Budafok kocsiszín felújítása tavaly kezdődött el, a munkálatokat a Strabag-csoporthoz tartozó STR Építő Kft. végzi egy 5,73 milliárd forintos beruhátzás keretében. A fejlesztésre több okból volt szükség: egyrészt az évtizedek során a telep több, sokszor ötletszerűen végrehajtott bővítésen esett át és a funkcióját egyre kevésbé tudta betölteni. Emellett a Budai Fonódó villamoshálózatban forgalomba állított új, alacsonypadlós CAF villamosok és az 1-es villamosvonal járműveinek üzemeltetését is itt végzik el. Erre a felújítás előtt nem volt alkalmas a helyszín – közölte lapunk kérdésére válaszolva a BKK Sajtóosztálya.

 

Régóta indokolt fejlesztés valósul meg

Az 1899-ben épült kocsiszín állapota leromlott, nem lehetett már gazdaságosan üzemeltetni. Kiválasztották azokat az épületeket – többek között a III. csarnokot – amelyeket a leghatékonyabban lehetett korhű állapotban felújítani, a többit pedig bontásra ítélték. Hasonló sorsra jutottak az épületkomplexumban szerteágazó vágányok, amelyek egy részét még a korábbi HÉV igényeinek megfelelően alakították ki. Ezeket felszedték, a központ új beltéri és kültéri vágányhálózata készen áll a használatba vételre.

A sínek szerkezetének átalakítása megoldott egy másik problémát is – a korábbi, nem kellő előrelátással végiggondolt felújítások miatt a fejlesztés előtt a villamosok nem tudták körbejárni a telepet. Így nagyon idő- és munkaigényes volt a napi karbantartási feladatok megoldása. Az újonnan lefektetett vágányokkal ezt a hibát kiküszöbölték.

 

 

Modern technológia az új járművekhez

A telepen a rutinfeladatokat és az ellenőrzéseket az újonnan felépített és modern technológiával ellátott csarnokokban fogják elvégezni. A járművek napi karbantartásához korszerű villamosmosó berendezéseket szerelnek fel. Egy felsővezeték nélküli, darus javítócsarnokot is építenek, amelyben két vágányon lehet megemelni a járműveket. Egy külön vágányon pedig aknák és állványok segítségével a villamos valamennyi részén elvégezhetik a szükséges alkatrészcseréket és javításokat.

A műemlékeknek kijáró alapossággal felújításra kerülő III. csarnokot nosztalgiajárművek tárolására használják majd. A telep kialakításakor különös figyelmet fordítottak a hangszennyezés elkerülésére, ezért a Forgalmi utcai bekötésnél zajvédő fal épül, bár az új sínrendszernek köszönhetően a villamosok a kocsiszínben amúgyis csendesebben közlekedhetnek. 

STR ÉpítőStrabagBudafokBKK

forrás:magyarepitok.hu
21-1 építészet – építés

Hozzászólás

hozzászólás

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

12 − 7 =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .